شرکت در بخش نقاشی فیزیکال و دیجیتال

شرایط و نحوه شرکت در بخش نقاشی (فیزیکال و دیجیتال)

  1. شرکت کنندگان این بخش می توانند آثار خود را به صورت فیزیکی یا دیجیتال ارسال کنند.
  2. هر شرکت کننده می تواند کلا 10 اثر ارسال کند. ( جمع آثار فیزیکی و دیجیتال نباید بیشتر از 10 اثر باشد)
  3. آثار دیجیتال نباید با هوش مصنوعی طراحی شده باشند، استفاده از ابزار دیجیتال مانند قلم نوری و نرم افزارهایی مانند فتو شاپ بلامانع است.
  4. آثار باید طبق شیوه نامه ی ثبت نام آثار در سایت، بارگزاری شود و اصل آثار نقاشی فیزیکی پذیرفته شده در مرحله نهایی، باید طبق زمانبندی مشخص شده در شیوه نامه، توسط پست سفارشی به دبیرخانه ارسال شود.

نمونه نقاشی های فیزیکال و دیجیتال

شاید برایتان جالب باشد بدانید که انسان، اولین نقاشی خودش را از شش ماهگی و با آب دهانش ترسیم می کند و در روند رشد هنری خود به تدریج که با ابزار آشنا می شود، تصورات و تخیلاتش را با ادراک کودکانه خوددر اشکال ساده و انتزاعی به تصویر می کشد.

تصاویری که اغلب اوقات برای بزرگسالان بدون مفهوم است، احساسات و حرف های ناگفته ای است که کودک از طریق نقاشی آنها را برون ریزی و بیان می کند که در صورت شناخت این زبان، می توان بسیاری از مشکلات رفتاری آنها را قبل از تبدیل شدن به اختلال و بیماری، حل و درمان کرد. 

از این روست که می توان گفت، نقاشی برای کودک هم درد است هم درمان، چرا که کودک با کشیدن خطوط و استفاده از رنگ خصوصا رنگ های حجمی، احساسات خودش را تخلیه کرده و هیجانات منفی اش را مدیریت می کند.

بهترین روش برای آموزش نقاشی تا قبل از 5 سالگی، آزاد و رها گذاشتن کودک و کمک به او برای دیدن و دقت کردن در اشیاء، حیوانات و محیط پیرامونش می باشد و از 5 سالگی به یعد با ادامه تقویت 5 حس کودک، تکنیک هایی به او آموزش داده شود تا با امکانات بیشتری بتواند افکار و احساساتش را به تصویر بکشد.

ما در کارگاه های تخصصی استعداد پروری جشنواره تیکا تلنت،  این تکنیک ها را  مناسب برای سه گروه سنی ( 5 تا 8  سال) ( 9 تا 13 سال) و ( 14 تا 18 سال ) به طور مجزا و توسط اساتید متخصص در این رشته به شما آموزش خواهیم داد.

نقاشی دیجیتال یا دیجیتال پینتینگ چیست؟

(Digital painting) نوعی هنر با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری مانند ادوبی فتوشاپ است که با استفاده از تبلت های گرافیکی و قلم های اس پن انجام می شود.
یک هنرمند دیجیتال پینتینگ،  قلم خود را مانند قلم مو یا مداد به حرکت در آورده تا تکنیک های تصویرسازی و نقاشی خود را در یک برنامه نرم افزاری به اجرا درآورد. صفحه کامپیوتر، گوشی موبایل یا تبلت در این هنر، همان صفحه کاغذ یا بوم نقاشی است .

حُسنی که این روش نقاشی نسبت به نقاشی فیزیکی دارد، اولا در دسترس بودن همه ابزار در هر کجا که هنرمند حضور دارد می باشد و ثانیاً سرعت و دقت بالای هنرمند در انتخاب خطوط و رنگ ها است که این امکان فرصت خوبی را فراهم می سازد تا هنرمند در مدت زمان بسیار کمتر از نقاشی فیزیکی ، آثار جذاب ، متنوع و زیادی خلق کند.

 به همین دلیل، امروزه این رشته هنری یکی از پولسازترین رشته های هنری می باشد؛ چرا که اکثر بازی سازان کامپیوتری، انیماتورها، طراحان لباس، طراحان صنعتی و حتی افرادی که برای شبکه های اجتماعی نیاز به محتوا دارند، سرعت برایشان در اولویت است و مشتریان این هنر می باشند.

یکی از اهداف ما درجشنواره بعد از کشف استعداد شرکت کننده ها،  پرورش، هدفمند کردن و رساندن آنها به بازار کار و کسب درآمد می باشد که این رشته هنری همه ی این اهداف را  با هم دارا می باشد.

ما در کارگاه های استعداد پروری جشنواره “تیکا تلنت” این روش ترسیم هنری را  همراه با معرفی و آموزش نرم افزارهایی که برای طراحی با گوشی موبایل مناسب هستند در دو گروه سنی ( 5 تا 10 سال) و( 11 تا 18 سال) آموزش می دهیم

Scroll to Top
اسکرول به بالا