دوره آموزشی نقاشی فیزیکال

شاید برایتان جالب باشد بدانید که انسان، اولین نقاشی خودش را از شش ماهگی و با آب دهانش ترسیم می کند و در روند رشد هنری خود به تدریج که با ابزار آشنا می شود، تصورات و تخیلاتش را با ادراک کودکانه خوددر اشکال ساده و انتزاعی به تصویر می کشد.

تصاویری که اغلب اوقات برای بزرگسالان بدون مفهوم است، احساسات و حرف های ناگفته ای است که کودک از طریق نقاشی آنها را برون ریزی و بیان می کند که در صورت شناخت این زبان، می توان بسیاری از مشکلات رفتاری آنها را قبل از تبدیل شدن به اختلال و بیماری، حل و درمان کرد. 

از این روست که می توان گفت، نقاشی برای کودک هم درد است هم درمان، چرا که کودک با کشیدن خطوط و استفاده از رنگ خصوصا رنگ های حجمی، احساسات خودش را تخلیه کرده و هیجانات منفی اش را مدیریت می کند.

بهترین روش برای آموزش نقاشی تا قبل از 5 سالگی، آزاد و رها گذاشتن کودک و کمک به او برای دیدن و دقت کردن در اشیاء، حیوانات و محیط پیرامونش می باشد و از 5 سالگی به یعد با ادامه تقویت 5 حس کودک، تکنیک هایی به او آموزش داده شود تا با امکانات بیشتری بتواند افکار و احساساتش را به تصویر بکشد.

ما در کارگاه های تخصصی استعداد پروری جشنواره تیکا تلنت،  این تکنیک ها را  مناسب برای سه گروه سنی ( 5 تا 8  سال) ( 9 تا 13 سال) و ( 14 تا 18 سال ) به طور مجزا و توسط اساتید متخصص در این رشته به شما آموزش خواهیم داد.

Scroll to Top
اسکرول به بالا