دوره آموزشی عکاسی با موبایل

پس از اختراع جعبه سیاه، یکی از هیجان انگیزترین هنرها یعنی عکاسی ابداع شد. کاری را که یک هنرمند نقاش رئالیست پس از صرف ماه ها وقت و انرژی خلق می کرد، این ابزار با فشردن یک دگمه در کسری از ثانیه بر روی صفحه ای نقره ای ثبت می شد. حال نقاشی باید مسیر دیگری را می رفت که با عکاسی مقایسه نشود و همین،  زمینه به وجود آمدن سبک های مختلف و خلاقانه در نقاشی شد.

و اما برای عکاسی چه اتفاقی افتاد؟ از آنجا که بیش از پنجاه درصد خلق یک اثر هنری با تکنیک عکاسی به تجهیزات آن وابسته بود، شرکت های مختلف در رقابت با یکدیگر دوربین و لنزهایی را ابداع کردند که عکاسان را به سوی خود جذب کنند. و این رقابت منجر شد تا عکاسی از چیزهایی که هرگز به ذهن هیچ بشری نمی رسید، میسر شود. مانند عکاسی زیر آب، عکاسی نجوم، عکاسی پزشکی که شگفت انگیزترین بخش آن  عکاسی از ریزترین موجودات زنده در دنیا مانند سلول ها بود که به واسطه این رشته، تصاویر خارق العاده ای ثبت شد.

اما هنوز چیزی در این میان کم بود، اغلب این تجهیزات نه تنها بسیار گران بودند،  بلکه حمل و جابه جایی آنها جا و زور زیادی می طلبید. بعد از اختراع گوشی موبایل در روند تکامل این پدیده قرن، شرکت ها برای بهتر شدن محصول خود هر بار امکانات جدیدی به آن اضافه کردند تا جاییکه، قدرت لنز و مقدار حجم این گوشی ها به درجه ای رسیده است که بسیاری از عکاسان حرفه ای از این وسیله برای خلق آثار هنری خود و حتی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی نیز استفاده می کنند.

خلق آثار زیبا و تاثیر گذار با گوشی موبایل آنقدر اثر گذار بود که این وسیله  دستمایه ای شد برای اضافه شدن یک بخش هنری جدید به جشنواره ها و در سال های اخیر، شاهد اضافه شدن بخش عکس های موبایلی به بخش های بسیاری از جشنواره های معتبر جهان هستیم.

اما، هر چه قدر هم که گوشی ها حرفه ای  و تصاویر آنها منحصر به فرد باشد، یک چیز در این میان جایش خالی است تا یک اثر هنری خلق شود و آن هم،  اول داشتن ذوق هنری در این رشته است که ما آن را در جشنواره تیکا تلنت کشف می کنیم و دوم، آموزش اصول درست عکاسی، کادر بندی و استفاده از ابزار های موجود برای ادیت و ارایه عکس می باشد که ما در بخش توانمند سازی استعداد های کشف شده در کارگاه های تخصصی  آنها را آموزش خواهیم داد تا فرد مستعد،  تبدیل به یک هنرمند قابل در رشته عکاسی با موبایل شود.

اساتید مطرح ما در کارگاه های آموزش عکاسی باموبایل همه ی تکنیک های لازم و روش های خلق یک اثر هنری قابل ارایه را آموزش داده و همچنین به شرکت کنندگان، چگونگی کسب درآمد از این هنر را نیز آموزش خواهند داد.

Scroll to Top
اسکرول به بالا